niedziela, marca 03, 2019

Wiosna tuż tuż


Pierwszy raz, odkąd pamiętam, pozwoliłam sobie na takie pączkowo-oponkowe szaleństwo:-) I do tego nie miałam najmniejszych wyrzutów sumienia?:-) Oponki serowe polecam bardzo! Wystarczy połączyć 500 g białego sera,  500g mąki pszennej, 4 żółtka, 100g ciemnego cukru, 250ml śmietany kwaśnej, niepełną łyżeczkę sody i łyżkę spirytusu lub octu. I takie oto cudowności powstaną...





Nic się przy tym nie zmarnuje. 
Maleńkie pączki powstały z wykrojonych środków:-)
Wystarczy minutka z każdej strony na głębokim tłuszczu.
Trzeba zatem się bardzo sprężać, żeby nie przypiec.



Oponkom towarzyszyły przepyszne pączki z różą. 




Jeszcze na kolejne dni do kawki pozostało co nieco:-)
Tymczasem za mną starociowe emocje.
Mieszane bardzo. Z uwagi na to, 
w co przemienia się największa giełda staroci w regionie.
A jest to bardzo na jej niekorzyść.
No ale jest jak jest.
To co wpadło mi w ręce...
Troszkę porcelanki i emalii, dwa krzesełka i spory, 
piękny karczmiak:-)








 Składane krzesełko dołączy do podobnego i trafi do ogrodu. 
Brak mi jeszcze stoliczka niedużego do kompletu:-)


Teraz, kiedy wiem już, jak smakują prawdziwe starociowe giełdy,
szczególnie te w Toskanii, a ostatnio w Barcelonie,
odczuwam niedosyt po `moich` Szombierkach.
Choć `moimi` nazywać ich już nie umiem i nawet nie chcę.
Mam jednak tę moją teraz chwilkę, by skarby wszystkie wyczyścić pięknie i znaleźć właściwe im miejsce w moich kątkach:-)
Ten moment na zawsze pozostanie dla mnie 
najprzyjemniejszym ze wszystkich.
Choć kiedy dziś obserwowałam to, co działo się nad moją głową, wysoko hen na niebie, serce równie mocno biło ze szczęścia. Tylu gęsi dzikich, układających się w locie w magiczne klucze, nie widziałam chyba jeszcze nigdy. A to oznaczać może tylko jedno:-) WIOSNA tuż tuż!:-)


Byłam zachwycona i wzruszona.
Taki piękny jest świat dookoła...


I życie💗



~ bh ~


4 komentarze:

  1. :)
    ....... oponki zawsze będą mi się kojarzyć z KIMŚ kogo już nie ma z nami.....
    Starocia to Ty wiesz.......a ta rawierka jest cudowna wzór jak moja ukochana Fryderyka
    ściskam mocno

    PS. Zawsze jestem mimo, że nie zawsze zostawiam ślad ......

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach te wiosenne kadry zachwycają:))tak jak Twoje starociowe zdobycze:))w mojej okolicy żadnej giełdy niema niestety:((u nas też były oponki:)))Pozdrawiam serdecznie i miłego tygodnia życzę:))

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 bielhani , Blogger