艣roda, czerwca 07, 2023

Nieplanowanie

 


~馃尲~
Przytrafiaj膮 mi si臋 w ostatnim czasie nieplanowane sytuacje, kt贸re zaskakuj膮 mi艂o w efekcie. Tak膮 oto niespodziank膮 na ten przyk艂ad okaza艂a si臋 by膰 dzisiejsza szarlotka, kt贸ra ostatecznie szarlotk膮 nie by艂a:-) Z uwagi na wolniejszy nieco dzie艅, zapragn臋艂am poczu膰 wo艅 ciep艂ego ciasta, z jab艂kami w艂a艣nie:-) Niewystarczaj膮ca ilo艣膰 jab艂ek w ilo艣ci sztuk trzech, nak艂oni艂a mnie do wykorzystania tego co pod r臋k膮. Z nut膮 niepewno艣ci, ubogaci艂am swoje ciasto o truskawki i bor贸wki, bo przecie偶 sezon nareszcie rozpocz膮艂 si臋 na te cudowno艣ci:-) I ku wielkiemu mojemu zadziwieniu, ciasto powsta艂o wspania艂e. Po艂膮czenie przy tym trzech owych owoc贸w, przynios艂o smak... 艣liwki! Przemi艂e dla mnie odkrycie:-))) A i prezentuje si臋 rado艣nie i smacznie...




Bor贸wki zebrane raniutko, do 艣niadania, dope艂ni艂y mi艂y, m贸j zamys艂:-)





Zjad艂am na ciep艂o. Nie spos贸b by艂o si臋 powstrzyma膰:-)))



~馃尲~
Zakupi艂am w ostatnich dniach d藕wigniow膮 wyciskark臋 do cytrus贸w, poniewa偶 soki 艣wie偶o wyciskane pij臋 ka偶dego dnia:-) Zniech臋ca艂o jedynie czyszczenie ju偶 po wszystkim mojej wolnoobrotowej sokowir贸wki. Z bij膮cym sercem odpakowa艂am wyszukan膮 w sieci, pi臋kn膮, vintygow膮 wyciskark臋... Moja rado艣膰 trwa艂a jednak kr贸tko, gdy偶 dostrzeg艂am 艣lady u偶ytkowania owego przedmiotu. W takich momentach czuj臋 zaw贸d, jakby kto艣 odbiera艂 mi mo偶liow艣膰 prze偶ywania tych szcz臋艣liwych, ma艂ych chwilek, kt贸re pragn臋 sobie sprawia膰. Po kr贸tce, okaza艂o si臋 jednak, 偶e sklep sprzedaje przedmioty stare, vintygowe, z drugiej r臋ki:-))) Nie doczyta艂am! Co dla mnie podnios艂o oczywi艣cie jej warto艣膰:-))) Zatem z pe艂n膮 celebracj膮, wypi艂am dzi艣 pierwszy m贸j soczek pomara艅czowy, sokowir贸wk臋 za艣 swoj膮, wieloelementow膮, od艂o偶y艂am z u艣miechem na g贸rn膮 p贸艂k臋 w spi偶arce. I tak to moje niedopatrzenie przynios艂o mi艂e na ostatecznie emocje:-)))




~馃尲~
Pragn臋 podzieli膰 si臋 na koniec swoim najwa偶niejszym, r贸wnie偶 nieplanowanym  odkryciem. B臋dzie mi mi艂o, je艣li kto艣 zechce skorzysta膰, by poczu膰 si臋 lepiej. Po powrocie z ostatniego wyjazdu mojego, z Sycylii, miotana wyrzutami sumienia po codziennych cannolo i wielu innych kulinarnych przyjemno艣ciach, zapragn臋艂am oczy艣ci膰 nieco sw贸j organizm. Wprowadzi艂am zielone dni- oko艂o dwa tygodnie (tylko zielone owoce i warzywa). Po nich za艣 odstawi艂am zupe艂nie gluten. Ku mojemu zadziwieniu, os艂ab艂y wszelkie, uci膮偶liwe dot膮d objawy menopauzy. Zatem nie borykam si臋 ju偶 z atakami gor膮ca i rozdra偶nieniem. Mam te偶 poczucie, 偶e podczas porannych 膰wicze艅, moje cia艂o jest sprawniejsze:-) Dzi艣 pozwoli艂am sobie na mi艂e szale艅stwo z ciastem owocowym. Jednak na co dzie艅 zupe艂nie nie mam potrzeby si臋gania po  produkty wszelakie, kt贸re gluten zawieraj膮. Organizm bardzo szybko przestawia si臋 na nowe tory:-) Wa偶ne by w sercu przede wszystkim, poczu膰 motywacj臋 i si艂臋. Zwa偶ywszy, 偶e nieraz p艂aka艂am ju偶 z bezsilno艣ci przy ka偶dej, kolejnej fali gor膮ca, niejedzenie makaronu czy pieczywa nie jest najwy偶sz膮 zap艂at膮:-))) Bardzo polecam!

            A oto cannolo, moja wielka, s艂odyczowa s艂abo艣膰:-)))


Oby tak tylko ko艅czy艂y si臋 pomy艂ki wszelkie, 
nieplanowane sytuacje i niedopatrzenia:-)))
Mi艂ego popo艂udnia馃尲



~ bh ~
 














4 komentarze:

  1. Witaj Haniu... jejku... co za pyszna pomy艂ka, jakie wspania艂e niedopatrzenie. ( ja te偶 chc臋 tak膮 wyciskark臋馃檲) U mnie czasami te偶 wielkie plany... mega ciasto...a tu trach...tego nie ma, tego brak.. I wtedy wrzucam co sie da, wypiek zwany jest Czym Chata Bogata i takie s膮 najpyszniejsze 馃槈. Musz臋 si臋 do Ciebie zg艂osi膰 po te "Kolorowe dni ".. co i jak...
    Jak dobrze 偶e zn贸w mog臋 "Ci臋" czyta膰... Dobrej reszty dnia droga Haniu... 馃☕️馃槝 B.

    OdpowiedzUsu艅
  2. Dzie艅 dobry:-))) Pi臋knie dzi臋kuj臋 za dobre, mi艂e s艂owa. Zapraszam oczywi艣cie. W ka偶dej chwilce:-))) Radosnego dnia!

    OdpowiedzUsu艅
  3. Pani Haniu to jest jagoda kamczacka a nie bor贸wka . Jagoda ma o wiele wi臋cej witamin i minera艂贸w. Pyszne , zdrowe jag贸dki :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Achhh, dzi臋kuj臋!! No tak.
      Z wi臋kszym entuzjazmem zatem zerkam na nie teraz:-)))

      Usu艅

Copyright © 2014 bielhani , Blogger