czwartek, stycznia 12, 2017

Niespieszna radość


Hygge - czyli wszystko to, co wprawia w dobry, radosny, błogi nastrój. Określenie to zawiera w sobie m.in. miłe, przyjazne, przyjemne wnętrza i przytulne jednocześnie. W nich przedmioty i meble o ciepłych barwach, ułożone i wkomponowane tak, by nieść poczucie harmonii i dobrego samopoczucia. Hygge nie ogranicza się oczywiście do designu i wnętrz. 

To ogólnie filozofia życia, w której ważne staje się dążenie do szczęścia, stworzenie dla siebie takiej atmosfery, by cieszyć się chwilą, by bez pośpiechu napawać się radością płynącą z drobnych rzeczy. Duńczycy uczynili z tej filozofii swój styl życia, swój sposób na szczęście:-) Każdy z nas może znaleźć swój własny klucz do odnajdywania szczęścia w dziejących się codziennie zjawiskach. Wystarczy jedynie poszukać ich w sobie, zastanowić się, co wprawia nas w radosny, dobry nastrój. Ja odnajduję swoich co najmniej kilka takich chwil każdego dnia, na które czekam, które wypełniają mnie poczuciem szczęścia, wprawiają w zachwyt, powodują szybsze bicie serca, wywołują uśmiech. Wiem już w jakim wnętrzu czuję się dobrze, czym pragnę się otaczać (choć to nie o rzeczy tutaj chodzi). Wypatruję wschodów i zachodów słońca, nasłuchuję śpiewu ptaków, wsłuchuję się w uderzanie kropli deszczu o szyby okien. Zatrzymuję się na widok pszczoły siedzącej na jeżówce, wpatruję się w korony drzew na tle nieba... Wiem też jak bardzo smutny i przeciętny byłby mój dzień bez tych wszystkich drobnych, codziennych rzeczy. I jak wyjątkowy jest dzięki nim. 
Jestem sceptycznie nastawiona do wszelkich obcojęzycznych określeń nazywających różne zjawiska. Hygge to bardzo modne ostatnio słowo, niesie ze sobą dobre, przyjazne treści, jednak i tak nie zamierzam posługiwać się nim na co dzień, wspomnieć jedynie i znać, to już inna rzecz:-) Z obcojęzycznych pojęć jest i pozostanie u mnie określenie stylu mebli i wnętrz, przypominających sfatygowane i zużyte, choć nie konieczne stare, czyli moje ukochane shabby chic. A powracając do definicji szczęścia, mnie podoba się... niespieszna radość:-) Sprawiajmy ją sobie codziennie, niech płynie i z chwil samotnego zamyślenia i wyczekanych, wspólnych momentów z najbliższymi. Niespieszna radość płynąca ze zwykłych, codziennych czynności, niosąca poczucie harmonii i bezpieczeństwa, komfortu i spokoju wewnętrznego, a co za tym idzie relaksu, to cudowny sposób na szczęście:-) W otoczeniu światła świec, z pyszną kawką i dobrą książką na przykład, w otuleniu mięciutkiego koca... Z zapachem szarlotki czy świeżego chleba wyjętych z pieca, kwiatów i ziół dopiero co przyniesionych z ogrodu. Uśmiechu na twarzy najbliższej sercu osoby... Oto moja definicja szczęścia, bliska z pewnością nie tylko mnie:-)
To zwyczajne/niezwyczajne tu i teraz... 

Kiedy z porannego spaceru z psem powracam z kwiatami...



Gdy powstaje z nich wianek...




Gdy na ścianach tańczą cienie promieni słonecznych...




Kiedy delektuję się smakiem pysznej, porannej kawki 
w mojej ukochanej filiżance...


i lekturą ulubionego magazynu:-)


Kiedy niepozorna szafeczka zmieni swoje miejsce...


Gdy jestem w lesie...





Kiedy jadąc gdzieś wcześnie, witam słońce 
wychodzące zza horyzontu...



Kiedy pachnie świeży chleb, chałka, ciasto i bułeczki...



i czekają na zjedzenie:-)

'

Kiedy jestem tutaj, na moich ukochanych starociach...




Gdy patrzę na piękne wnętrza i przedmioty, stare najchętniej... 



Gdy porządkuję coś u siebie...




Gdy patrzę na  płomienie tańczące w  kominku.


Gdy palą się świece...




Gdy coś przemaluję...





... lub odnowię.

Kiedy jestem w jakimś ukochanym miejscu...


Gdy wpatruję się we wczesnoporanne niebo
i witam budzący się dzień...



Gdy zrobię coś pysznego i mogę patrzeć jak innym smakuje 
i sama tez delektować się smakiem...



Kiedy mogę zjeść pierwszą truskawkę
skąpaną w deszczu...


Gdy powracam do wspomnień z dzieciństwa...


...
Taki to mój sposób na szczęście:-)

Cudownego, radosnego, błogiego i spokojnego wieczoru wszystkim:-)

~ bh ~















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 bielhani , Blogger