sobota, października 29, 2016

Biel na wiele sposobów


Szukam jej wszędzie... I wszędzie pragnę ją odnajdywać. Otaczam się nią i nigdy nie czuję przesytu ani znudzenia. Daje mi poczucie lekkości, wyciszenia, świeżości, czystości i piękna. Biel w odsłonach wielu w moim domu, w mojej szafie, w moim ogrodzie... Powracam do niej w swych sieciowych poszukiwaniach wciąż i na nowo, cieszę się nią i zachwycam, sięgam wszędzie tam, gdzie choć namiastką jej, a najlepiej wszechobecnością mogę się nacieszyć.  Dla niektórych zimna, nijaka, sterylna i niepraktyczna, dla mnie królowa kolorów, moja przewodniczka, niedościgniona w swym ponadczasowym i wszechmożliwym zastosowaniu. 

























W naszej kulturze biel kojarzona jest z weselem, a co za tym idzie również radością i szczęściem.
Jest symbolem niewinności, zatem wywołuje dobre, pozytywne emocje.
Okazuje się również, że przez ludzkie oko postrzegana jest jako odmiana szarości,
równie cudownej i pożądanej w moim życiu barwy:-)
 Powracam do niej chętnie i dobrze mi z nią, zatem nie ostatni raz przywołuję ją tutaj:-)
A skoro o wpływie kolorów na psychikę człowieka wspomniałam, kilka ciekawostek w temacie chromoterapii-leczenia kolorami. Stosowanej już w starożytnych Indiach, Chinach i Egipcie.
Dziś przywracamy należne jej miejsce w zakresie leczenia chorób i stanów psychicznych.
Kolory oddziałują na nas poprzez skórę, narząd wzroku i jedzenie. Zatem to co jemy, kolory pomieszczeń i to co nosimy, może mieć swój wielki wpływ na to, jak się czujemy:-)
I tak np kolor różowy i żółty zadziała w stanach depresyjnych. Kolor pomarańczowy rozładowuje zmęczenie i dodaje energii i witalności. Mnie dzisiaj przydałby się, tylko że kompletnie nic pomarańczowego nie odnajduję:-) Jeśli chce się zrzucić zbędne kilogramy, zalecane jest otaczanie
się kolorem niebieskim. Ukoi nas i uspokoi kolor zielony 
A biały? Odbija złą energię i takież emocje, korzystnie oddziałuje na zmysł intuicji, 
dodaje optymizmu i poprawia samopoczucie!
No i cudownie:-)

Wspaniałego samopoczucia zatem w ten sobotni poranek, a i na cały nadchodzący dzień 
życzę wszystkim :-)



~ bh ~







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 bielhani , Blogger