środa, października 19, 2016

Niełatwe pięknego początki

 
Od kilku dobrych dni wczytuję się i wpatruję we wszystko co związane jest z ogrodem.
Od zeszłego poniedziałku bowiem prace trwają w ogrodzie moim, a to najlepszy moment, by zmienić to, co nie sprawdziło się do tej pory, przesadzić lub usunąć to i owo lub też dosadzić co nieco.

To czego poszukuję, to inspiracje na stworzenie ogrodu pełnego kwiatów i ziół, jednak ułożoneg
i symetrycznego w miarę, powiedzmy w kierunku skandynawskim:-) Z oddzielonymi strefami do zabaw, do odpoczynku, pod uprawy... Utkwiło mi  przeczytane kiedyś stwierdzenie: ugotuj, zjedz i wypij swój ogród. To również moje marzenie, mam jedynie obawę, że nakład pracy i uwagi może przerastać moje możliwości i czasem chęci. 
Gorącą kwestią jest wybór drzew, mających stanąć na linii działki, za którą powstało sporo nowych domów. Wcześniej widniał tam uroczy lasek brzozowy... 
Póki co przesadzono i wymieniono u mnie sporo tui. Lawenda, która wcześniej okalała cały ogród tuż przy tujach, teraz znajduje się w jednym miejscuMam nadzieję, że utworzy pachnący, filetowy dywanik. Rozważam dwie może cztery rabatki od strony tarasu  głównego z hortensjami na przykład. Ławeczka 
z pergolą cudownie wpisałaby się również. Póki co w kwestii drzew mających pełnić rolę ściany wyciszającej i zasłaniającej wszystko to co za płotem, ograniczyłam się do dwóch już tylko gatunków, będzie to buk lub grab.  Oto co mnie urzekło, a i wpłynęło tym samym na wybór:




Temat następny, równie dla mnie ważny, warzywnik. Sporo uroczych rozwiązań znalazłam w sieci.
Wiem na pewno, że chcę mieć podniesione rabaty, ze względów zarówno praktycznych jak i dla efektu wizualnego. Mam jednak trudność z podjęciem decyzji, jakie obrzeże wybrać. Urzekają mnie  i te drewniane i murowane i gruba wiklina.


Pergola z ławeczką.
 Stanie na wprost tarasu głównego, tuż przed linią nowoposadzonych drzew.
Po bokach dwie rabaty z kwiatami, najpewniej będą to hortensje.


I kącik taki z leżakami pięknymi widziałabym:-)


Czas upływa zatem u mnie pod znakiem ogrodowych poczynań:-)
Pogoda na szczęście sprzyja.
A tu o obiadku pomyśleć już trzeba...
Zatem cudownego, wtorkowego popołudnia wszystkim życzę:-)


~  bh ~







 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 bielhani , Blogger