sobota, sierpnia 06, 2016

Mój zaczarowany ogród


Zaledwie kilka dni minęło, a mam wrażenie, że mój ogród zmienił się 
i rozrósł :-) Dziś zatem pozostaję w nim właśnie, teraz tylko na chwilkę, ponieważ to pierwszy piątek miesiąca,czyli - giełda staroci na Szombierkach :-). Moja ulubiona, jedna z największych w Polsce!


A tutaj kilka miłych akcentów kwiatowych, warzywnych i ziołowych:-)
Na początek kwiaty, które w ogrodzie - obok lawendy, kaliny i róż - kocham najbardziej:-) Hortensje! Białe oczywiście:-)



Prezentują się cudownie zarówno w gruncie jak i w donicach.


Tuż obok nich róże, w oczywistym kolorze :-)


A kiedyś zdarzyło się coś takiego:-)


I lawenda ...

Jest właściwie wszędzie:-)
Pachnie tak pięknie, szczególnie kiedy podleję ją przy okazji róż, choć zupełnie tego nie wymaga.

Odętka wirginijska, równie piękna, wieloletnia, rozrasta się 
 w mgnieniu oka...
               U mnie póki co głównie w donicach:-)


I bylinki okrywowe, płożące...


Floksy niezmiennie... białe:-)


W ziołowym zakątku też pięknie i pachnąco:-)
Szałwia...


melisa,


maga włoska, bardzo aromatyczna, podobna do lubczyku w zapachu 
i zastosowaniu...


miętka...


tymianek, kwitnący już:-)


bazylia drobnolistna, bardzo aromatyczna i intensywniejsza 
w smaku od tej tradycyjnej...


oregano,


tymianek i... wszędobylska trawa:-)


kwitnąca bazylia o cudownym, intensywnym zapachu:-)


Warzywno-owocowych kilka akcentów...
         Sezon pomidorowy tutaj jeszcze się nie rozpoczął:-)


Za to truskawki po raz drugi obdarowują mnie w tym roku:-)


I krzaczki pełne borówek...


Ogórki niczego sobie:-)


Wrosły nawet w oregano...
Piękna dla oka kompozycja:-)


Zadziwiły mnie katalpy - to jedne z moich ulubionych drzew.
Liście na dwóch z nich są już wielkości... ogromnej:-)
I pojawiły się na nich dziwne fasole...


Ogród to dla mnie bardzo ważne miejsce. Tam wypoczywam, zarówno nic nie robiąc, delektując się jedynie zapachami i widokiem kwiatów, ale też kocham czynności ogrodowe wszelakie, przycinanie, wysadzanie, podlewanie, pielenie... Tęsknię za nim za każdym razem, kiedy rozstaję się z nim na dłużej... I zawsze kiedy wracam, zachwyca mnie na nowo, jeszcze bardziej:-) To tam kieruję swoje pierwsze kroki z kubkiem porannej kawy i zasiadam z książką czy `Werandą` w wolnej chwili w ciągu dnia. Tam jakoś wolniej płyną moje myśli... Tam też je uspakajam...
I coś muzycznego na dziś:-)

 

A ja wyruszam na starocie!
Jutro najpewniej będzie właśnie o tym:-)
Dobrego dnia życzę wszystkim !

~ bh ~



























2 komentarze:

  1. :))) oglądnij ze względu na róże
    http://vod.tvp.pl/20455607/wynik-wyszukiwania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już patrzę :-) Róże też cudownie wpisują się w niedzielny poranek:-)

      Usuń

Copyright © 2014 bielhani , Blogger