piątek, sierpnia 12, 2016

Zielono mi ...


Wczoraj zupełnie spontanicznie przy okazji zakupów wstąpiłam do księgarni Matras... A tam natknęłam się na wspaniałe przeceny i kilka książek trafiło do mojego `koszyka`:-)


Wśród nich dwie książki Agnieszki Osieckiej:-)
Pięknie wydane, w twardej oprawie i papier taki jak lubię...
matowy, lekki, jakby stary:-) 
Pierwsza to zbiór fotografii opatrzonych anegdotkami, żartami 
i refleksjami. Cena też bardzo  kusząca, zatem nie mogłam ich nie kupić!

   





Druga zaś to można by rzec tomik, a raczej tom, bo 
dość gruba - wybranych utworów scenicznych ... cz.2 




Pierwsza część  nosi nazwę "Niech no tylko zakwitną jabłonie". 
Będę się za nią rozglądać:-) I jakoś dziś moje myśli krążą wokół tej niesamowitej kobiety, jej osoby i wspaniałych tekstów, tak pięknie śpiewanych dziś przez wielu artystów. Tak lubię poezję śpiewaną,  
a tutaj pani Agnieszka - obok poezji pana Stachury, trafia bardzo do mojego serca... I aż trudno uwierzyć, że napisała ponad dwa tysiące ponadczasowych w swej treści tekstów piosenek, ponad to pisała utwory sceniczne właśnie, powieści, wiersze, felietony, skecze, opowiadania dla dzieci i dla dorosłych i widowiska telewizyjne... 
I pewnie coś jeszcze przeoczyłam. Artyści bardzo chętnie sięgają po te jakże bliskie każdemu - emocje, które niesie i którymi obdarza nas - życie, a które pani Agnieszka Osiecka zawarła w swoich tekstach.

Moimi ulubionymi zaś artystami, śpiewającymi teksty A.Osieckiej są Ewa Błaszczyk, Krystyna Janda i Katarzyna Groniec.
Chętnie i często słucham utworów w ich wykonaniu i za każdym razem tak samo mocno je przeżywam.

Agnieszka Osiecka przeżyła kilka  burzliwych związków emocjonalnych, 
po jednym z nich pozostała korespondencja, spisana i wydana jako "Agnieszki Osieckiej i Jeremiego Przybory listy na wyczerpanym papierze". Podczas tej znajomości powstało wiele tekstów o miłości, jak chociażby "Na całych jeziorach ty".

Dziś zatem kilka znanych wszystkim, a moich ulubionych utworów,
 choć ich lista jest dość długa:-) 








   Dnia z nutką poezji życzę zatem :-)
                       Mój na pewno taki będzie ...


 ~ bh ~



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 bielhani , Blogger